Khamis, 13 September 2007

BERSAHUR

Sudah lama menanti ramadhan kembali lagi.. kini kita telah sama-sama melalui hari pertama Ramadhan.. Ramadhan memberikan kita banyak kelebihan dalam kehidupan.. contohnya untuk kesihatan..

Apa yang nak disentuh hari kali nie.. aku cerita nak berkongsi tentang sahur pagi nie.. bagi aku, sudah setahun aku tak makan awal.. bila nak mula makan awal pagi untuk bersahur, mood untuk makan tiada.. tetapi memandangkan kalau tak makan aku kelaparan nanti siang... aku berusaha juga untuk makan...

Bagi orang yang berada dirumah, tiada masalah untuk bersahur.. tetapi untuk aku yang berada di hostel.. pagi nie aku keluar pukul 4.30 pagi.. tetapi nasib tak menyebelahi aku.. lauk telah kehabisan.. so terpaksa la mencari tempat yang masih ada lauk pauk untuk dimakan..

Aper pun.. aku sempat gak bersahur pagi nie.. so korang leh la citer macam na korang punya mood nak bersahur hari nie...

2 ulasan:

arsaili berkata...

salam am, kesian plak kehabisan lauk pauk. Sy tak selera pun sahur ni pagi, makan dua sudu jer...tak biasa lagikan..nanti seminggu dua ok kot..apa pun selamat menjalani ibadah puasa

Tanpa Nama berkata...

wah kalau seminggu baru nak dapat selera tak per.. tapi kalau dua minggu baru nak dapat selera.. mau kurus badan tu