Sabtu, 20 Oktober 2007

AIDILFITRI 2007

    Pada tahun nie… raya aku lain dari yang sebelum-sebelum nie… kalau dahulu aku hanya menziarahi pusara atuk dan nenek.. tapi sekarang… aku menziarahi pusara arwah ayah… sedih juga bila selalu beraya melihat wakah ayah tapi kali nie ayah hanya dalam ingatan..aku hanya mampu berdoa moga arwah ayah dicucuri rahmat Ilahi..

Tahun2 lepas aku tak pernah kuar beraya di tanah besar.. sekadar beraya dalam pulau langkawi sahaja.. tapi untuk raya tahun nie aku Cuma sehari jer beraya di dalam pulau langkawi… pada hari raya kedua aku ke Gerik perak… beraya bersama dengan keluarga angkat…. Ini kali pertama aku ke rumah mak angkat untuk beraya bersama mereka… wajah gembira mereka membuatkan aku hilang letih bertolak dari langkawi ke Gerik perak.. Pada hari raya kedua aku telah bertolak ker penang… melawat makcik aku yang sedang sakit… beraya di penang sempat juga aku keluar memancing dengan anak sedara aku… walau tak dapat ikan.. aku puas sebab memancing memang hobi aku… kalau aku kat langkawi pun aku selalu pergi memacing dengan member2 kampung..

    Pulang aku ke langkawi pada hari raya keempat tapi aku tak dapat la nak beraya sakan.. aku punya kerja masih banyak… so terpaksa la buat kerja sambil2 study untuk Final yang tak lama lagi… hari nie 20 Oktober aku dah berada di johor… ingat hari nie nak pergi rumah member2 yang dekat kawasan johor la plak…

Tiada ulasan: