Khamis, 26 Julai 2007

APA ITU CINTA?????

siapa dapat memberi penjelasan mengenai cinta??? Cinta bagi pandangan setiap orang adalah berbeza.. pelbagai pendapat diberikan mengenai cinta.. dan bagaimana kita mengetahui akan apa yang lahir itu adalah satu perasaan cinta

APA ITU CINTA... ... ... ... ?

1~ Jangan tertarik kpd seseorang hanya kerana paras rupa,kekayaan & kedudukan krn bukan penjamin kebahagiaan... tetapi tertariklah kpd si dia krn senyumannyayg mampu membuatkan hidup kamu secerah pelangi... .

2~ Ada saat2 dlm hidup ketika kamu sangat merindukan seseorang sehingga ingin menjemputnya dari alam mimpi & memeluknya dlm alam nyata... semoga kamu memimpikan org seperti itu.

3~ Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu mimpikan,pergilah ke tempat2 yang ingin kamu pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan & satu kesempatan utk melakukan hal2 yg ingin kamu lakukan.

4~ Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup,pintu lain yg dibukakan tetapi acap kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak meliht pintu lain yg di bukakan utk kita...

5~ Kata-kata yang terucap di bibir sebenarnya tidak dapat mencerminkan APAKAH yang berlaku dari sudut hati.Tiada kata-kata yang dapat meluahkan rasa cinta melainkan perasaan sayang dan cinta itu sendiri yg wujud & dipamerkan secara semulajadi.

6~ Awal dari cinta adalah membiarkan orang yg kita cintai menjadi dirinya sendiri,& tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan..Jika tidak, kita hanya mencintai PANTULAN DII SENDIRI yang kita temukan dalam dia.

7~ ORANG YANG PALING BERBAHAGIA TIDAK SELALU MEMILIKI HAL2 YANG TERBAIK, MEREKA HANYA BERUSAHA MENJADIKAN YANG TERBAIK DARI SETIAP HAL YANG HADIR DALAM HIDUPNYA...

8~ Mungkin Tuhan menginginkan kita BERTEMU dengan beberapa org yang SALAH sebelum BERTEMU dengan orang yg TEPAT, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

9~ Perkara yg palingMENYEDIHKAN dalamhidup apabila BERTEMU dengan seeorang yg SANGAT BERERTI dalam hidupmu... tetapi akhirnya terpaksa di LEPASKAN atas alasan yang kukuh.

10~ CINTA datang kepada mereka yang masih BERHARAP sekalipun pernah DIKECEWAKAN, kepada mereka yg masih PECAYA sekalipun pernahDI KHIANATI, kepada mereka yang masih MENCINTAI..sekalipun pernah DISAKITI hatinya... ..

11~ Sungguh menyakitkan MENCINTAI seseorang yangTIDAK MENCINTAIMU, tetapi LEBIH menyakitkan adalah mencintai seeorang & TIDAK pernah memiliki KEBERANIAN utkMENGUTARAKAN cinta mu padanya...

12~ * JANGAN PERNAH MENGUCAPKAN 'SELAMAT TINGGAL'ANDAI KAMU MASIH MAHU MENERUSKANNYA..
* JANGAN SESEKALI PERNAH MENYERAH JIKAKAMU MASIH MERASA SANGGUP &
*JANGAN PERNAH MENGATAKAN KAMU TIDAK MENCINTAINYA JIKAKAMU MASIH TIDAK DAPAT MELUPAKANNYA..!

13~ Ada hal2 yang sangat ingin kamu DENGAR tetapi tidak pernah kamu dengar dari orang yang kamu HARAPKAN UTK MENGATAKANNYA..
Namun demikian, JANGANLAH MENULIKAN TELINGA untuk mendengar dari orang yang menGatakannya dengan SEPENUH HATI..

TAPI YANG KENYATAANNYA LAHIRNYA CINTA...
APABILA HANYA DIPERLUKAN WAKTU SEMINIT UNTUK MENTAFSIR SESEORANG,
HANYA SEJAM UNTUK MENYUKAI SESEORANG
HANYA SEHARI UNTUK MENCINTAI SESEORANG
TETAPI DI PERLUKAN WAKTU 'SEUMUR HIDUP' UTK MELUPAKAN SEEORANG... ..

ITU LAH PERASAAN CINTA................

4 ulasan:

Ezan berkata...

very meaningful post.

pernah menyintai dan terpaksa melepaskan..
sedang menyintai pada yang tidak menyintai..

amridin berkata...

HAI..sedih betul tu.. aper yang terjadi sebenarnya.. sebar lah yer.. doa la moga terbuka pintu hatinya

Tanpa Nama berkata...

waaa...
sume btol la ape yg tulis tuh...
sokong3..

Tanpa Nama berkata...

apa2...pun semua berserah pada Si Dia sahaja...xda sapa yg bole adili pa2kan